Ein Arrangement szenischer Objekte, das sich sowohl in Überdimensionierung als auch in Miniaturhaftigkeit direkt auf den sakralen Kirchenraum der Komtureikirche Buro (1259) bezieht. Reduziert, absurd und zugleich überhöht, schaffen diese Objekte ein spielerisches Umfeld, das die spätromanische Saalkirche in einen lebendigen Bühnenraum verwandelt.
Im Zentrum der Inszenierung steht die Heilige Elisabeth, eine außergewöhnliche historische Figur, die in zwei Rollen auftritt: als Schutzpatronin der Notleidenden (Elisabeth I) und als Prinzessin im Wandel (Elisabeth II). An ihrer Seite: der Butzenritter, der dem Geschehen eine zusätzliche Dimension verleiht.
Elisabeth I, 2024, 650x300x300cm, Seide, Tusche, Holz
Elisabeth II, 2024, 300x100x450cm, Seide, Tusche, Holz
Butzenritter, 2024, 180x80x60cm, Leinen, Holz
Fotos: Ludger Paffrath, Anija Seedler
An arrangement of scenic objects that refers directly to the sacred church interior of the Komtureikirche Buro (1259) in both its oversized and miniature nature. Reduced, absurd and at the same time exaggerated, these objects create a playful environment that transforms the late Romanesque hall church into a living stage space.
At the center of the production is Saint Elizabeth, an extraordinary historical figure who appears in two roles: as the patron saint of the needy (Elizabeth I) and as a princess in transition (Elizabeth II). At her side: the Butzenritter, who adds an extra dimension to the action: the Butzenritter.
Elisabeth I, 2024, 650x300x300cm, silk, ink, wood
Elisabeth II, 2024, 300x100x450cm, silk, ink, wood
Butzenritter, 2024, 180x80x60cm, linen, wood
Photos: Ludger Paffrath, Anija Seedler
If you are interested in this artwork, please send an email to info@anija-seedler.de