w
Ein Arrangement szenischer Objekte, die in ihrer grotesken Überhöhung und profanen Schlichtheit direkt in Beziehung zur spätromanischen Saalkirche treten. In Überdimensionalität und Miniaturhaftigkeit kreieren die Objekte eine Atmosphäre der Spannung und Geborgenheit. Im Zentrum der Inszenierung steht die Heilige Elisabeth, die in zwei Rollen auftritt: als Schutzpatronin (Elisabeth I) und als Prinzessin im Wandel (Elisabeth II), an ihrer Seite der Butzenritter. Die Objekte verwandeln den sakralen Kirchenraum in eine absurde Szenerie des Lärms, Flüsterns und der Stille.
Elisabeth I, 2024, 650x300x300cm, Seide, Tusche, Holz
Elisabeth II, 2024, 300x100x450cm, Seide, Tusche, Holz
Butzenritter, 2024, 180x80x60cm, Leinen, Holz
Fotos: Ludger Paffrath, Anija Seedler
An arrangement of scenic objects which, in their grotesque exaggeration and profane simplicity, relate directly to the late Romanesque hall church. The oversized and miniature objects create an atmosphere of tension and security. At the centre of the production is Saint Elisabeth, who appears in two roles: as patron saint (Elisabeth I) and as a princess in transition (Elisabeth II), with the Butzenritter at her side. The objects transform the sacred church space into an absurd scene of noise, whispering and silence.
Elisabeth I, 2024, 650x300x300cm, silk, ink, wood
Elisabeth II, 2024, 300x100x450cm, silk, ink, wood
Butzenritter, 2024, 180x80x60cm, linen, wood
Photos: Ludger Paffrath, Anija Seedler
If you are interested in this artwork, please send an email to info@anija-seedler.de