KNOW NOT WHAT (…)

Zeitgenössischer Tanz

2004

Fernando Pessoa – Compagnie Galindo Nantes, Frankreich

Dieses Stück für fünf Darsteller experimentiert mit verschiedenen Veränderungen multipler Sinneszustände im Kontext der Heteronyme Fernando Pessoas. Inspiriert von Fernando Pessoas Texten und seiner Vision der vielen vergänglichen und widersprüchlichen Realitäten, weitet “I know not what tomorrow will bring”den Ansatz von Welt und Tetre auf den Bereich des Tanzes aus, indem es den Körper als kohärente oder nicht kohärente Vermischung einer Vielzahl von Entitäten visualisiert und begreift. Diese Dislokation wird in vier grundlegende Stücke integriert, die von 1, 2, 3 und 4 Tänzern interpretiert werden, die einer Reihe von Karten ähnelt, die man in unendlichen Kombinationen spielen und lesen kann.

Die vier Episoden sind inspiriert von den vier großen Heteronymen, der 82 die das Patchwork seiner Persönlichkeit bilden: RONDEAU (Solo): Die Welt von Fernando Pessoa, inspiriert von dem Gedicht. “Rondeau”, das Fernando Pessoa im Alter von 16 Jahren auf Französisch schrieb. L’ŒUF (Duett): Seine Mutter und Ophelia, seine Lebensgefährtin, “siamesische Zwillinge, die nichts verbindet”. LES AUSTRUCHES (Trio): Fernando Pessoas Flucht und Flug (“England, Portugal…”). PIXELS (Quartett): die vier Hauptkomponenten Fernando Pessoas.

Choreographie: Josias Torres Galindo
Interpreten: Fabienne Durand, Elise Lernt, Mickaeil Auvé, Helene Bossard-Tisseau und Josias Torres Galindo
Lichtregie: Patrick Bureau
Kompositionen:
PIXELS – Christian Lagrange
RONDEAU und LES AUTRUCHES – Claude Enjalbert
L’OEUF Jerome Bossard
Choreografischer Assistent: Laura Abad
Szenografie: Anija Seedler

Dauer: 1:15h

Fernando Pessoa – Compagnie Galindo Nantes, France

This piece for five actors experiments with various changes in multiple sensory states in the context of Fernando Pessoa’s heteronyms. Inspired by Fernando Pessoa’s lyrics and his vision of the many ephemeral and contradictory realities, “I know not what tomorrow will bring” extends the approach of world and tetre to the realm of dance by examining the body as a coherent or non-coherent mixture of a multitude of entities visualized and understood. This dislocation is integrated into four basic pieces interpreted by 1, 2, 3 and 4 dancers, which resembles a series of cards that can be played and read in infinite combinations.

The four episodes are inspired by the four great heteronyms, the 82 that form the patchwork of his personality: RONDEAU (Solo): The world of Fernando Pessoa, inspired by the poem. “Rondeau”, which Fernando Pessoa wrote in French at the age of 16. L’ŒUF (duet): His mother and Ophelia, his partner, “Siamese twins who have nothing in common”. LES AUSTRUCHES (trio): Fernando Pessoa’s escape and flight (“England, Portugal…”). PIXELS (quartet): the four main components of Fernando Pessoa.

Choreography: Josias Torres Galindo
Interpreters: Fabienne Durand, Elise Lernt, Mickaeil Auvé, Helene Bossard-Tisseau and Josias Torres Galindo
Lighting direction: Patrick Bureau
Compositions:
PIXELS – Christian Lagrange
RONDEAU and LES AUTRUCHES – Claude Enjalbert
L’OEUF Jerome Bossard
Choreographic assistant: Laura Abad
Scenography: Anija Seedler

Duration: 1:15h

Series:

No data was found

Literature:

2007

ALLA FIERA DELLA VITA – Text IT

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